Recent, am început să experimentez crearea de conținut video personal pe TikTok și pe Instagram Stories, conținut relativ spontant (nu prea îmi iese din script) explorând o nouă formă de exprimare în discuții colegiale la birou. Deși unele clipuri nu sunt foarte serioase, ele au un scop clar: să îmi evidențiez mie cum funcționează algoritmii din spatele rețelelor sociale. Ca orice acțiune, are și o componenta strategică și anume atragerea unei resurse importante în ziua de azi, una din ce în ce mai rară și anume- ATENȚIA. Acest conținut aparent lejer are ca și obiectiv rezultat descoperirea unui mesaj strategic: platformele nu sunt doar locuri de divertisment, ci instrumente puternice pentru a crește vizibilitatea, mai ales atunci când știi cum să interacționezi cu algoritmii lor. Și aceasta se face în primul rând testând pe propriile conturi/branduri pentru ca, DA, algoritmii nu se aplică similar/liniar cum avem poate obișnuința să credem.
Ca antreprenor și pasionat de dezvoltare comunitară, implicarea mea în diverse proiecte, inclusiv la CWR, m-a ajutat să creez legături între domenii creative și tehnice. Acum, aplic aceeași abordare în educația AI, oferind antreprenorilor cunoștințele necesare pentru a înțelege și valorifica algoritmii care stau la baza platformelor de social media, motoarelor de căutare sau a diverselor platforme digitale. Algoritmii nu sunt doar linii de cod; ei definesc cine vede mesajul tău și cum acesta poate impacta publicul în exemplul de social media. În alte contexte, algoritmii structurează și analizează volume mari de date, ajută la optimizarea deciziilor și previziunilor, automatizează procese complexe și găsesc tipare invizibile pentru ochiul uman. De la personalizarea experiențelor și până la optimizarea resurselor sau anticiparea rezultatelor, algoritmii ne oferă capacitatea de a naviga eficient prin complexitatea informațională, transformând datele brute în soluții valoroase și strategice
AI devine esențială pentru a rămâne competitiv. Ca entuziast în marketing digital, am fost mereu fascinat de felul în care tehnologia poate influența comportamentele de consum și poate deschide noi oportunități pentru branduri. În ultimul timp, prin cursurile pe care le pregătesc, îmi propun să ofer antreprenorilor o privire practică asupra modului în care AI poate transforma strategiile de marketing.
Instrumentele AI ne permit să analizăm date în timp real, să personalizăm comunicarea cu audiența și să automatizăm procesele repetitive, oferindu-ne mai mult timp pentru a ne concentra pe creativitate și strategie. În loc să facem presupuneri despre ce își doresc clienții noștri, AI ne oferă informații bazate pe date concrete, ajutându-ne să luăm decizii mai bine fundamentate și să creăm campanii cu un impact mai mare.
Îmi doresc să atrag atenția asupra acestor aspecte prin conținutul meu și prin cursurile pe care le dezvolt, oferindu-le antreprenorilor instrumentele necesare pentru a înțelege și a folosi aceste tehnologii într-un mod care să genereze valoare pentru afacerile lor. În cele din urmă, a capta valoare din orice acțiune, e idealul oricărui antreprenor.
Algoritmii nu sunt ceva de temut, ci de învățat și de exploatat în avantajul nostru. În această nouă Revoluție denumită de unii specialiști, Revoluția 4.0, tehnologia și automatizarea devin parte integrantă a modului în care interacționăm și construim afaceri. În loc să privim aceste schimbări cu reticență, antreprenorii agili trebuie să adopte o atitudine deschisă și să vadă tehnologiile emergente, precum AI și automatizarea, ca pe niște aliați puternici în dezvoltarea lor.
Consider că această transformare digitală nu este o amenințare, ci o oportunitate de a ne adapta și de a crea noi modalități de a interacționa cu clienții, de a eficientiza procesele și de a dezvolta afaceri sustenabile. Totuși, adoptarea acestor tehnologii trebuie să fie făcută într-un mod etic și rațional și e nevoie să fim conștienți de limitările AI-ului.
Exact ca în muzică, unde fiecare notă și ritm trebuie să se armonizeze perfect pentru a crea o piesă de impact, la fel și antreprenorii trebuie să înțeleagă cum funcționează algoritmii și să îi folosească într-un mod responsabil, eficient și bineînțeles, “să ne sune bine” 🙂
#Algoritmi #Revoluția4_0 #MarketingDigital #AIînMarketing #Automatizare #TehnologieÎnAfaceri #TransformareDigitală #Inovație #StrategiiDigitale #Antreprenoriat